2006-10-29

Bachelorette

I'm a fountain of blood
In the shape of a girl
You're the bird on the brim
Hypnotised by the whirl

Drink me, make me feel real
Wet your beak in the stream
The game we're playing is life
Love is a two-way dream

Leave me now, return tonight
the Tide will show you the way
If you forget my name
You will go astray
Like a killer whale
Trapped in a bay

I'm a path of cinders
Burning under your feet
You're the one who walks me
I'm your one way street

I'm a whisper in water
Secret for you to hear
You are the one who grows distant
When I beckon you near

Leave me now, return tonight
The tide will show you the way
If you forget my name
You will go astray
Like a killer whale
Trapped in a bay

I'm a tree that grows hearts
One for each that you take
You're the intruder's hand
I'm the branch that you break

我是鮮血之泉
有著女孩形體
你是泉邊的鳥
被漩渦所催眠

喝下我,讓我感覺真實
把你的喙浸濕在血流中
我們玩的遊戲是人生
愛,是雙向的夢

現在就離開我,今晚回來
潮汐會指引你方向
如果你忘了我姓名
你將會誤入歧途
像一隻殺人鯨擱淺在海灣

我是餘燼之路
在你腳下燃燒
你在我身上漫步
我是你的單行道

我是水中細語
秘密只給你聽
你卻離我遠去
當我向你招手

現在就離開我,今晚回來
潮汐會指引你方向
如果你忘了我姓名
你將會誤入歧途
像一隻殺人鯨擱淺在海灣

我是長了心的樹
但心已被你奪走
你是入侵者的手
我是被折斷的枝

沒有留言: